Verschillende online marketing strategieën

Veel bedrijven kennen het nu wel, online marketing. Tegenwoordig met het internet en mobiele telefoons is online marketing van groot belang, aangezien je hiermee meer bereik krijgt bij potentiële klanten. Maar, online marketing is ook een kunst en een taak in zichzelf. Daarom laten veel mensen hun online marketing uitbesteden, zodat ze niet alleen minder werk hebben, maar ook het beste resultaat krijgen. Dit kan bij bedrijven die white label linkbuilden, in dit artikel vertellen we meer over dit soort strategieën gebruikt door online marketing bedrijven zoals www.reputatiefabriek.nl.

E-mail

Zodra u een abonnee e-maillijst van potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten hebt gebouwd, is e-mailmarketing een zeer effectieve manier om het bericht eruit te krijgen dat u bijvoorbeeld een aanbieding heeft om zo meer te verkopen. U kunt hiermee ook uw klanten op de hoogte houden van bedrijfsnieuws, aankomende evenementen en speciale aanbiedingen. De nieuwsbrieven kunnen op maat gemaakte product- of service aanbiedingen versturen die specifiek zijn voor de behoeften van de klant.

Social media

Social media platforms zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en Pinterest (om er maar een paar te noemen) zijn allemaal mogelijkheden voor online marketing. Social media is een gesprek – het vereist actieve deelname in plaats van alleen het plaatsen van advertenties voor uw producten of diensten. Dit doen online marketing bedrijven door bijvoorbeeld een bedrijfspagina op te starten en geregeld aan de social media trends en hypes mee te doen.

Bloggen

Het hebben van een zakelijke blog is een andere manier om te praten met uw klanten en houd ze op de hoogte over uw producten of diensten. Een blog kan worden gebruikt om advies te geven en nuttige feedback te krijgen. Microblogs zijn een subset van blogs – normaal gesproken bestaande uit korte tekst updates verzonden via e-mail, instant messaging, of Twitter.