Onze favoriete online tools

Geen overzicht in planning en deadlines? Moeite met het gescheiden houden van werk en privé communicatie? Veel tijd kwijt aan handelingen die je graag geautomatiseerd zou zien worden? Als deze problematiek herkenbaar is voor jou, dan hebben wij misschien wel handige oplossingen voor je. Voor ons van DUODEKA waren de bovenstaande problemen namelijk herkenbaar. Gelukkig hebben wij door de jaren heen een aantal handige online tools ontdekt om deze problemen op te lossen. Graag delen wij onze favoriete online bedrijfsoplossingen met jullie.

 

Wunderlist handige online tool

  • Wunderlist – online tool om je things to do te bewaren

Wunderlist helpt jou met het onthouden van al je afspraken, taken en deadlines. Je kan gemakkelijk een taak aan je Wunderlist toevoegen. Je kunt ervoor kiezen om hier een herinnering en/of deadline aan te koppelen. De integratie met je mail zorgt ervoor dat Wunderlist je op de gekozen data een mailtje ter herinnering zal sturen!

Een andere handige functie van de Wunderlist tool is de mogelijkheid om je lijst met andere te delen. Zo kun je jouw collega’s inzicht geven in wat jou bezighoudt de komende dagen, zonder dat ze dit aan je hoeven vragen. Ook kun je taken aan andere toewijzen, uiteraard zorgt Wunderlist ervoor dat zij nog een herinnering ontvangen per mail.

Wunderlist is super simpel, maar is voor ons onmisbaar geworden en zeker een van onze favoriete handige online tools. Bovendien is Wunderlist geheel gratis!

 

Bedrijfsoplossing Slack, handige online tool

  • Slack – een online platform voor jouw interne bedrijfscommunicatie

Slack is een super fijne online tool voor communicatie in bedrijven en projectteams. Als manager of ondernemer maak je via Slack allerlei kanalen aan die allen een specifiek doel dienen. Vervolgens voeg je collega’s toe in de voor hen relevante kanalen. Zodoende kan je informatiestromen structureren en wordt het erg makkelijk om alleen de voor jou belangrijke zaken eruit te pikken. Ook hoef je geen WhatsApp groepen meer aan te maken voor je bedrijfscommunicatie, om zo werk & privé goed gescheiden te houden.

Om maar enkele voorbeelden te noemen: zelf delen wij graag interessante content met onze designers (kanaal UX UI) & developers (kanaal DEV TIPS). Maar er zijn ook algemene kanalen, waarin je het hele team kunt aanspreken.

Door het gebruik van Slack:

– bespaar je tijd; zoeken naar informatie gaat sneller
– blijft je inbox schoner; minder email communicatie met je collega’s
– kies je zelf welke topics je actief wilt bijhouden; maar behoud je de mogelijkheid om in te springen op andere topics

Slack wordt bij ons dagelijks gebruikt. Het gratis plan van Slack biedt bovendien al ontzettend veel mogelijkheden. Zeker de moeite waard om eens te proberen!

 

Handige online tool CRM

  • Hubspot – onze favoriete CRM-tool

De bedrijfsoplossing Hubspot is onze absolute favoriet op het gebied van online CRM-tools. Het grote pluspunt van Hubspot is dat het veel tijdrovende handelingen automatiseert. Zo doorzoekt Hubspot bij het aanmaken van een nieuw contact het internet en haar eigen database om een compleet profiel te creëren.

Verder integreert Hubspot met een groot aantal andere systemen en is de gratis versie al erg uitgebreid. Een andere leuke feature van Hubspot is de meeting planner: aan de hand van je beschikbaarheid (integratie met Google Calendar) kunnen je relaties gemakkelijk en snel online afspraken met je inplannen.

 

Homerun bedrijfsoplossing, handige online tool

  • Homerun – all in one recruitment systeem

Homerun maakt het rekruteren van nieuwe medewerkers een stuk sneller, gemakkelijker en beter. Ten eerste kun je snel een bedrijfsprofiel aanmaken. Hier deel je informatie over jouw bedrijf en kun je mogelijk men een inkijkje bieden binnen jouw bedrijfscultuur. Centraal staan je vacatures, die je tegen betaling kunt toevoegen aan je bedrijfsprofiel. Heel fijn is dat je alleen betaalt voor de actieve vacatures.

Opnieuw een gave online tool voor een meer dan acceptabele prijs!

  • Notulen Software – Vergaderen als een baas

Vergaderingen leverden ons vaak een hoop frustraties op. Met name het terugzoeken van oude notulen met hierin belangrijke informatie was een arbeidsintensief en tijdrovend proces. Notulen Software heeft voor ons een einde gemaakt aan deze frustraties. De zoekfunctie zorgt ervoor dat wij de juiste notulen razendsnel terugvinden. Notulen worden overzichtelijk weergegeven en kunnen worden toegevoegd aan een bijbehorend actiepunt. Op de website van Notulen Software kun je een gratis demo aanvragen, dan kun je alle functionaliteiten testen.

 

DUODEKA software

DUODEKA, gek op online tools!

Wij van DUODEKA zijn gek op het ontdekken van handige online tools. Ken jij er een die je graag met ons wilt delen? Stuur ons een mailtje, of kom een langs op een van onze altijd gezellige VrijdagMiddagBorrels. Heb je een probleem waarvoor nog geen oplossing is? Stuur ons dan ook een berichtje, misschien weten wij wel iets voor je!