DUODEKA

Disruptief recruitment platform

Er wordt in Nederland jaarlijks €7 miljard uitgegeven om vacatures te publiceren. Een nieuwe medewerker aannemen kost een organisatie gemiddeld €4.700,-. Lineaire marktpartijen vragen vooraf grote bedragen voor de toegang tot een beperkte groep werkzoekenden, de arbeidsmarkt is versnipperd in kaveltjes. Tijd voor verandering!

Het platform

Een baanbrekend platform binnen de recruitment wereld realiseren, met grote voordelen voor werkgevers, werknemers en recruiters. Met dit idee kwam de Nederland Vacature Groep bij DUODEKA. Samen hebben we het idee gevalideerd, om vervolgens een prachtig platform te hebben ontwikkeld. Het resultaat? Werkgevers betalen enkel bij succes en werknemers ontvangen een startbonus. Vrienden, familie en recruiters kunnen bijverdienen door het aandragen van vacatures. Net zo makkelijk als taxi rijden in je eigen auto of tijdelijk je woning verhuren. Met de ontwikkeling van RecruitingFriends is dit werkelijkheid geworden: kortom RecruitingFriends is live!

Hoe werkt het platform?

Het RecruitingFriends platform verbindt werkzoekenden en werkgevers met de hulp van Recruiters, zonder dure tussenpersonen. Werkgevers kunnen gratis hun vacature plaatsen op het platform, er wordt pas betaald bij een hire. Van dit bedrag wordt 80% eerlijk verdeeld onder de werknemer en de RecruitingFriend. De werknemer én de ‘recruiter’ ontvangen zo beide tot wel €400,-.

‘DUODEKA is voor ons niet gewoon een ICT leverancier, het voelt alsof we één organisatie zijn waarmee we vol passie aan de toekomst van recruitment bouwen.’

Wouter Aarts, co-Founder RecruitingFriends

De samenwerking

Al op het eerste moment, toen het platform nog een schets op een A4tje was, zijn beide partijen in contact gekomen. Wij zijn gespecialiseerd in Venture Building & Digitale Transformatie, daarom past dit project perfect in ons straatje. Tevens zijn wij zeer gepassioneerd door de drive van de Nederland Vacature Groep om hun business te innoveren met dit baanbrekende platform. Nadat er samen is geconcludeerd dat het idee echt uniek is, hebben we een functioneel ontwerp gemaakt en is er gestart met de ontwikkeling van een MVP. Wanneer het MVP succesvol is, gaat de ontwikkeling door. De wereldwijde ambitie wordt namelijk niet onder stoelen of banken gestoken…

Resultaten:

  • De Nederland Vacature Groep heeft een digitaal platform als fundament voor een nieuwe business.
  • Werkgevers betalen niet langer voor contact met een beperkt deel van de werkzoekenden. Ze betalen alleen bij een geslaagde match.
  • Werkzoekenden en de ‘recruiters’ ontvangen een leuk bedrag, zodat zij worden gestimuleerd om hun kennis en persoonlijke contacten te delen.